29 / 03 – Op de zonnige lenteavond van dinsdag 27 maart hebben 14 kopers gelijktijdig hun handtekening gezet voor de realisatie van 14 woningen in Bornsche Maten in Borne.

Vanaf de oprichting van de CPO vereniging  “Ik Woon Betaalbaar in Borne”,  hebben de CPO deelnemers met veel enthousiasme in een tijdsbestek van 3 maanden in samenwerking met Meacasa en onder begeleiding van Stichting Starter hun eigen woning ontwikkeld.

“Wat is er nu feestelijker dan om samen te tekenen op de grond waar straks jullie woningen verrijzen”, aldus Dirk Hoogeterp van Stichting Starter. “Wij hebben jullie als groep begin december leren kennen”, ging hij verder, en hebben vervolgens een intensieve, maar vooral leuke tijd met elkaar beleefd”. Ook Harold Pieters van Meacasa bevestigde het enthousiasme en de betrokkenheid van de CPO groep om met elkaar tot dit positieve resultaat te komen. “Het enthousiasme van de groep werkte aanstekelijk want ook wij van Meacasa hebben enorm veel plezier beleefd aan het CPO-proces tot op heden”. “Als de procedure van de omgevingsvergunning net zo soepel gaat als het ontwikkelproces, kunnen we eind juni weer een feestje bouwen: die van de eerste paal!”

Nadat iedereen hun aannemingsovereenkomst had getekend, werd er geproost op een voorspoedige bouw en kregen alle kopers een bordje met hun namen. Deze naambordjes werd met veel hilariteit geplaatst op hun beoogde bouwkavels. De avond werd vervolgens passend in sfeer afgesloten met een barbecue.