09 / 03 – Het komende jaar zal De Hypotheekshop betrokken zijn bij de activiteiten van Stichting Starter. Hiermee wil De Hypotheekshop de woonstarter bereiken om zo de mogelijkheden van woningfinanciering en alle zaken die daarbij komen kijken onder de aandacht te brengen.

Nu het consumentenvertrouwen in de woningmarkt verder toeneemt en er weer meer huizen verkocht worden, is de stemming positief. Voor starters echter verdwijnt er een aantal maatregelen in 2015. Zoals de verruiming van de schenkingsvrijstelling, geen extra geld voor startersleningen, daling van het maximale leenbedrag naar 103% en het lage btw tarief op verbouwingen. Starters hebben daarom op dit moment veel persoonlijke vragen rond de mogelijkheden van het kopen van een eerste huis. Des te belangrijker dat de hypotheekadviseurs van De Hypotheekshop de woonstarter op een onafhankelijke wijze kan informeren.

Stichting Starter
Stichting Starter is sinds 2008 landelijk actief en heeft zich ten doel gesteld de starters op de woningmarkt de mogelijkheid te geven zich te laten voorinformeren en hiermee stabilisatie op de starters woningmarkt te creëren. Middels het organiseren van Starterscafés met lokale woningmarkt experts wordt de startende woningzoeker hiertoe in de gelegenheid gesteld. Deze inloop informatieavond voor woonstarters in het café biedt de starter de mogelijkheid te speeddaten met deskundigen op het gebied van woningfinanciering, makelaardij en notariaat en antwoord te krijgen op de vraag “What’s in it for me?”.

Annegien Hanemaijer is sinds februari 2014 het team komen versterken als acquisiteur. Vanuit haar eigen expertise in de afgelopen jaren met het organiseren van Starterscafés voor de makelaars- en hypotheekadvieskantoren heeft Annegien de overtuiging het inmiddels bewezen concept van de Stichting Starter enthousiast en doelgericht over te brengen op collega’s binnen de woningmarktbranche.
De Hypotheekshop
Als landelijk consumentenmerk is het de missie van De Hypotheekshop om ‘financiële woonrust’ voor de klant te realiseren. Dit doet De Hypotheekshop door elke dag opnieuw het klantbelang voorop te stellen. Met ruim 150 vestigingen in Nederland kan de starter op de woningmarkt terecht bij een vestiging van De Hypotheekshop voor een duidelijk verhaal over hypotheken, pensioenen en verzekeringen. Frans van der Werff is sinds juli 2014 Marketing Manager voor De Hypotheekshop. Frans vindt het belangrijk om ingespeeld te blijven op de veranderende behoefte van de consument, vandaar ook dat hij graag betrokken wil zijn bij de Starterscafés van Stichting Starter.

Stichting Starter en De Hypotheekshop zullen dit jaar op diverse plekken in het hele land zichtbaar zijn. Hou daarom de agenda van Stichting Starter via www.jouweerstewoning.nl in de gaten.