18 / 04 – In navolging van de door de gemeente Alkmaar  aangekondigde locatie voor mogelijk CPO bouwen in Alkmaar (Amstelstraat Oudorp (vanaf €130.000,00), organiseerde Stichting Starter uit Alkmaar een informatieavond in het AZ stadion over CPO bouwen.

Betaalbaar wonen in Alkmaar
Uit de avond bleek dat er wel degelijk serieuze interesse is voor CPO bouwen, echter het moet wel betaalbaar wonen worden, was wel de conclusie van de avond. Een aantal belangstellenden die gaven aan dat anders het CPO traject gedoemd is de mislukken in verband met het moeilijk kunnen krijgen van een passende hypotheek.

CPO nieuwe stijl
Naast de presentatie van Stichting Starter was MEACASA uit Almere uitgenodigd om hun concept “CPO nieuwe stijl” te presenteren. Met een vanaf vrij op naam prijs van €130.000 werden de aanwezigen erg blij. Zeker daar de woningen voldoen aan alle duurzaamheids normen. En dat binnen acht maanden het hele traject inclusief oplevering van de woning is doorlopen.

Gemeente Alkmaar
“Wij hopen met klem dat de gemeente Alkmaar open staat om echt voor “betaalbaar wonen in Alkmaar” te gaan. Wij snappen de reactie van de gemeente Alkmaar dat wij wellicht wat vroeg zijn met onze informatie avond, echter vinden wij het in het belang van de starter maar ook in het belang van de gemeente dat als dit plan door de raad is, er ook snel geschakeld kan worden en niet dat maandenlange procedures aan vooraf gaan alvorens de Starters gefaciliteerd kunnen worden. Met de huidige strenge normen, rentestijgingverwachtingen wordt het voor de Starter steeds moeilijker dus een snelle attractieve houding is gewenst vanuit de gemeente”.

Extra informatie
Geïnteresseerde die gisteravond niet aanwezig kon zijn kunnen via de website van Stichting Starter via info@stichtingstarter.nl alsnog een afspraak maken stichting starter via 072 5140624.