17 / 04 – Organisaties grijpen vaker naar andere vormen van vinden contactmomenten bij prospects.

Steeds vaker blijkt dat consumenten die voor het eerst een huis willen kopen op een andere wijze informatie inwinnen dan voorheen. Het internet, vergelijkingssites en social media spelen daarin een grote rol, desondanks blijft dat onpersoonlijk. De mogelijkheden van chatten en de opkomst van webcamadvies maakt het al een stuk persoonlijker. Organisaties willen mee in de nieuwe tijd, mee in die ontwikkeling van anders adviseren en op een nieuwe manier een contactmoment aangaan met prospects. Huis & Hypotheek onderschrijft deze ontwikkeling en gaat daarom de samenwerking aan met Stichting Starter rond Starterscafés.

Wat doet Stichting Starter
Stichting Starter is sinds 2008 landelijk actief en heeft zich ten doel gesteld op te komen voor het belang van de starters op de woningmarkt. Het organiseren van lokale Starterscafés door het hele land is één van de kernactiviteiten van Stichting Starter.

Informatie over het kopen van een eerste huis in het Starterscafé
Vragen van woonstarters rond financiën, huizenmarkt en notariaat worden persoonlijk beantwoord in het Starterscafé. Starters op de woningmarkt hebben behoefte aan goed advies bij de aanschaf van deze voor hun belangrijke beslissing. In het Starterscafés wordt de starter hiertoe in de gelegenheid gesteld. Tijdens deze inloopavonden geven onder andere makelaars, hypotheekadviseurs en notarissen de woonstarter informatie op maat. Nu het consumentenvertrouwen in de woningmarkt verder toeneemt en er weer meer huizen verkocht worden, is de stemming positief. Voor starters echter zullen er een aantal maatregelen in 2015 verdwijnen. Zoals daling van het maximale leenbedrag naar 103%, het lage btw tarief op verbouwingen en geen extra geld voor startersleningen. Starters hebben daarom op dit moment veel persoonlijke vragen rond de mogelijkheden van het kopen van een eerste huis. Huis & Hypotheek vindt het belangrijk een bijdrage te leveren om de woonstarter op een onafhankelijke wijze te informeren.

De Starterscafés worden dit jaar op diverse plekken in het hele land georganiseerd. Hou daarom de agenda van Stichting Starter via www.jouweerstewoning.nl in de gaten.