12 / 09 – Het kabinet Rutte pakt snel door met de aanpassing van de verlaging van de overdrachtsbelasting naar 2%. Stichting Starter is enthousiast over het nieuws dat kabinet Rutte doorpakt om de woningmarkt uit het slop te trekken.

“Dit is erg goed nieuws vooral voor de starters op de woningmarkt”, aldus Marcelle le Feber van Stichting Starter. “Wij zijn al zo lang bezig om de vastgelopen woningmarkt weer toegankelijk te laten worden voor de starters”, “met deze impuls zijn wij dan ook erg blij”. “de exacte voorwaarden zijn nog niet bekend dus we weten niet wat dit inhoudt voor de verstrekking van hypotheken, maar dat zal ongetwijfeld goedkomen. Ik reken dat de NHG snel ook met duidelijkheid komt over de verstrekkingsnormen”. NHG wordt door veel starters gebruikt en genereert een goedkopere rente. Zodra er meer informatie bekend is zullen wij via de site u op de hoogte houden van alle ontwikkelingen. U kunt ook bellen voor vragen met Stichting Starter op 072 5140624.