Alkmaar, 29 mei 2017 – Na 10 jaar focus op woonstarters heeft de Stichting met ingang van mei 2017 haar tweede concept genaamd ‘Wooncafé’ gelanceerd. Het Wooncafé is bedoeld om niet alleen woonstarters, maar ook woningeigenaren de gelegenheid te geven informatie in te winnen bij lokale woningmarkt experts over hun mogelijkheden op de woningmarkt. Zo stelt het Wooncafé deze brede doelgroep in staat zich te laten voorlichten over bijvoorbeeld het kopen van een nieuwe of volgende woning of het voordeliger te gaan wonen. Ook voor mensen die de keuze willen maken te gaan huren of kopen biedt het Wooncafé informatie. Gezien de stand van zaken op de huidige woning- en hypotheekmarkt, een meer dan actueel thema. “Het bewezen concept van de afgelopen tien jaar en de huidige ontwikkelingen op de woningmarkt hebben ons doen besluiten de inloop informatieavonden die door het hele land georganiseerd worden, vanaf nu open te stellen voor zowel starters en doorstromers,” aldus Marcelle le Feber, oprichter van de Stichting. “De vrij toegankelijke informatieavonden worden als laagdrempelig ervaren. Het op één avond in contact komen met diverse experts bespaart veel tijd en levert nuttige informatie op die op de persoonlijke situatie van toepassing is. Bij elk Wooncafé bundelen wij de krachten met lokale woningmarkt experts, om de avond voor iedereen zo succesvol mogelijk te maken.”