Schuld & boete

‘Het zal wel ergens in de kleine lettertjes hebben gestaan, maar die leest een normaal mens toch niet? Bovendien heb je daar een adviseur voor. ‘

De aankoop van een eerste woning is een grote gebeurtenis in een mensenleven. Soms gaat er bij een hypotheekaanvraag echter iets mis en blijf je achter zonder huis, maar met schulden. Oorzaak: pech, onwetendheid of misleiding. Het boek Schuld & boete behoedt kopers voor deze misère.

Schrijfster Antoinette Kalkman tekende negentien verhalen op uit haar praktijk als financieel dienstverlener. Ze kroop in de huid van kopers die het slachtoffer werden van slecht advies, bedrog of zichzelf in de problemen brachten door nalatigheid of onkunde. Schuld & boete is een bundeling aansprekende, geestige, ontroerende en soms schrijnende verhalen met een duidelijk motto: wees financieel zelfbewust. Om die boodschap te onderstrepen, bevat het boek tips die de aankomende koper op weg helpen. Want een slimme consument laat zich niets wijsmaken. Een aanrader voor iedereen die van plan is een huis te kopen en op zoek is naar een goede adviseur.

Normale verkoopprijs € 16,95; maar met de kortingscode van Stichting Starter betaal je slechts € 13.50 exclusief € 3,- portikosten (Van elk boek gaat €10 naar Stichting LEF die zich inzet voor de financiële educatie op middelbare scholen). Alvast een voorproefje? Lees hier het verhaal “Hoera, mijn vriend is klusser!” Bestel hier uw exemplaar en zorg ervoor dat in het onderwerp de kortingscode AK14 staat.

De Startersbankgarantie van Nationale Waarborg

Speciaal voor starters die hun eerste woning aankopen met een SVN starterslening heeft Nationale Waarborg de startersbankgarantie ontwikkeld. Starters hebben het niet makkelijk op de woningmarkt. Met deze bankgarantie biedt Nationale Waarborg de helpende hand door de starter een zeer gunstig geprijsde, snelle bankgarantie te bieden.

De Startersbankgarantie heeft een vaste lage prijs van € 200,- tot een garantiebedrag van € 100.000,-. Deze bankgarantie kan los aangevraagd worden via de bemiddeling van een hypotheekadviseur. Een groot voordeel hierbij is dat de bankgarantie al in een vroeg stadium binnen één werkdag digitaal bij de notaris ligt, ruim voor de hypotheek finaal akkoord is bevonden. Zo voldoet de starter dus altijd aan de in de koopakte gestelde datumeis voor het stellen van de bankgarantie en voorkomt daarmee onnodige ingebreke stelling.

Om de Startersbankgarantie te kunnen stellen, heeft Nationale Waarborg enkel de ingevulde en ondertekende garantieopdracht en een kopie van het toekenningsbewijs van de SVn starterslening nodig. De Startersbankgarantie is geldig tot een maand na de opgegeven passeerdatum met een maximum van 13 maanden. Het verlengen en/of wijzigen van de bankgarantie binnen de maximumtermijn van 13 maanden is geheel kosteloos.

Over Nationale Waarborg

Nationale Waarborg verstrekt sinds 2003 losse bankgaranties voor bestaande bouw en nieuwbouwwoningen. De bankgarantie kan worden aangevraagd in combinatie met elke hypotheek. Nationale Waarborg stelt uw bankgarantie binnen één werkdag na aanvraag. Gemak, service en snelheid zijn onze kernwaarden. Dit betekent voor u een eenvoudige aanvraagprocedure, deskundige beoordeling en snelle afhandeling. Bovendien heeft Nationale Waarborg als enige bankgarantie een exclusieve samenwerking met de KNB (Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie). Hierdoor is uw bankgarantie al binnen 5 minuten na afgeven digitaal beschikbaar voor de notaris via een beveiligde verbinding. De bankgarantie kan alleen aangevraagd worden door bemiddeling van een erkend hypotheekadviseur. Een aanstelling bij de AFM waarbij een vergunning om te mogen bemiddelen in hypothecair krediet en levensverzekeringen is verleend, is een vereiste. Wilt u weten welke adviseurs met ons samenwerken of heeft u andere vragen? Bel ons dan op 030 – 2205546, stuur een e-mail naar info@nationalewaarborg.nl of surf naar onze site www.nationalewaarborg.nl.