27 / 12 – In het bijzijn van wethouder Albers, is dinsdagavond 20 december om 19.00 uur in Grand Café de Steeg in Borne de CPO vereniging Ik Woon Betaalbaar in Borne opgericht.

Tien kopers hebben zich verenigd om onder begeleiding van Stichting Starter in circa drie maanden tijd een betaalbare en duurzame woning te ontwikkelen in Bornsche Maten in Borne. “Zowel de aspirant kopers, die het initiatief hebben genomen om betaalbare woningen te gaan ontwikkelen in Bornsche Maten, als ook de gemeente Borne, wil ik feliciteren met deze oprichting”, aldus wethouder Albers. “Wij zijn als gemeente namelijk enorm blij dat er jonge mensen zich willen vestigen in Bornsche Maten en natuurlijk zijn we ook blij dat we weer een stuk grond kunnen verkopen”, knipoogt de wethouder. Tot slot worden ook de nieuwkomers in de gemeente Borne verwelkomt; het Leukste dorp van Overijssel!

Dit is een mooie kans voor mij om met een groep jonge enthousiastelingen een woning met tuin te ontwikkelen vanaf  € 130.000,- v.o.n. “Ik woon nu in een huurhuis en kan nu eindelijk op mezelf gaan wonen,” aldus één van de aspirant kopers.
De gemeente juicht Collectief Particulier Opdrachtgeverschap (CPO) toe en wil graag de inwoners zelf mee laten werken aan het creëren van een mooie en fijne leefomgeving.  “Door een eenvoudig en overzichtelijk proces kan op basis CPO Nieuwe Stijl de bouw in april 2012 al aanvangen. “Met een bouwtijd van circa drie maanden betekent dat de groep na de zomervakantie van 2012 al in hun zelf ontwikkelde woningen kunnen gaan wonen,” aldus Marcelle le Feber van Stichting Starter die de kopers het gehele traject begeleidt.

Geïnteresseerden, die willen aansluiten bij de vereniging kunnen zich aanmelden via www.ikwoonbetaalbaar.nl